Morgenkaffee!

Varning för ett långt inlägg om bandet Panik.
Fick precis ett sms från min kompis Nathalie i Tyskland:

"Morgenkaffee.

Ich spür das meise müde gefül, das tief in mir wühlt, seitdem du weg bist. Ich hab mich so übertrieben bemüht! Doch heute nacht has du sachen gepackt und bist weg relativ früh mit nem "tschüss ich hasse dich arschloch" abgedüst! Jetz sitz ich hier mit morgenkaffee und latte und frag mich was und wen du wohl hattest! Tapfer zu zweit. Was sollte das alles? Ich liebe dich baby und wegen ein zwei streits gehst du eiskalt! Bleib dock bitte bei mir! Wer weiß, ob wir uns jemals ändern? Wer weiß wohin die reise geht? Wer weiß wann wir den krieg beenden? Ich weiß das ich mit keinem tauschen will! Das letzte mal als du weg warst hast du gesagt es wird ein test sein. Doch jetz denk nach ich rief vor ein paar wochen  bei deiner schwester an ich war auf liebesentzug das was echt hart, doch ich glaube an die liebe! Und ich glaube an dich, ich glaube an uns doch du glaubst an nichts. Ich bin nich wirklich glüklich ich bin scheiße drauf aber ich glaube weiter unc ich schließ nicht draus! Wer weiß ob wir uns jemals ändern? Wer weiß wohin die reise geht? Wer weiß wann den krieg beendet? Ich weiß das ich mit keinem tauschen will! Du trittst mich und ich schlag dich, danach sprechen wir uns wieder aus! Das is ein kampf ohne regeln, das ist der zuspruch den ich brauch (jetz kommen zwei zeilen die man nicht versteht) du bist das was ich brauch"

Direkt när jag såg ordet "Morgenkaffee" visste jag att det var en utav Paniks nya låt texter. Men helt ärligt, att skicka en låt text via sms...snacka om att slösa pengar. Hon kunde lika gärna mejlat. Men hon var väl kanske för ivrig, haha!
Jag blev glad i alla fall!

Hon skrev även att de spelade "Morgenkaffee", "Unsere Zeit" och "Keiner Merkt Es" på Musikmesse i Frankfurt 4 April. Jag hittade videos därifrån och jag har bara en sak att säga om de nya låtarna: WOW!

Morgenkaffee:



Unsere Zeit:
 

Keiner Markt Es:



Albumet kommer verkligen bli hårdare än "Niemand Hört Dich" och det gör mig helt galet glad! Om de bara har "Keiner Markt Es" som lugnt låt så är jag mer än nöjd!

Kommentarer
Postat av: JONNA

tyska är som är ett sånnt osmickrande språk!

2009-04-16 @ 14:45:55
URL: http://joonnaak.blogg.se/
Postat av: Malin-Hockeyfruga

hehe jepp!! :)

oj vilket långt sms..måste ´tagit en evighet att läsa ;D

2009-04-16 @ 17:22:11
URL: http://mysunshinestory.blogg.se/
Postat av: amanda

nu har jag blitt sådär töntig igen och vägrar lyssna på någon låt förrens albumet kommer ut..

2009-04-16 @ 21:51:07
URL: http://ichglaubandich.blogg.se/
Postat av: IDA

What theee...

Jag tycker de alltid haft en liksom... "Speciell ton" eller hur jag ska säga, några "hårdare" låtar men ändå inte så hårda som "hårda" låtar brukar vara. (Shit vad dålig jag är på att förklara.) De har ändå alltid varit lite mildare... De har hittills låtit UNGA, helt enkelt. Och det är det jag blev förvånad över, de låter äldre i musiken nu, om du förstår vad jag menar? Annars ger jag upp.. Kan inte förklara det här. Haha

Men det är inget negativt menat - varken mot de nya eller äldre låtarna.

Och nu hör jag ju tyvärr inte ett skvatt av texten till Keiner Markt Es - men den låter jättefin! (Melodin alltså.) När kommer albumet, vet du det?

2009-04-17 @ 00:21:42
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: IDA

sv: Gick du möjligtvis in och såg videon på en blogg som var länkad på framsidan? Det var så jag hittade den i alla fall, tänkte att det kanske var samma. :D

2009-04-17 @ 01:04:22
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Andrea

sounds good :D

2009-04-18 @ 00:00:01
URL: http://eakruse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback