Flower Power!

Hur löjligt är det inte att döpa sina blommor? Och hur löjligt är det inte att damma dem? eller att prata/blåsa på dem bara för att de ska få mycket koldioxid? Det är super löjligt, och det vet jag, men ändå har jag gjort det och gör det!

Och för att verkligen förvärra situationen och skämma ut mig lite mer ska jag ladda upp bilder på mina blommor och skriva deras helt fantastiska namn!

Baumann, (efter Peter Baumann, gitarrist i Beatsteaks) Ja, jag har gjort en liten halsduk till honom! Och det roliga är att till och med mamma börjar kalla honom för Baumann (kallade jag nyss min blomma för "honom"? Ja, det gjorde jag visst!)


Launched, (efter Beatsteaks andra studioinspelade skiva, en utav deras bästa). Det är från början min mammas blomma, men jag fick honom då den inte fick plats i vardagsrummet längre.


Teutoburg-Weiß, (döpt efter Beatsteaks sångare, Arnim Teutoburg-Weiß).

Han har jag sått själv, och är egentligen ingen blomma utan ett apelsin/mandarin/clementin träd. Precis vad han är vet jag inte eftersom att jag inte kan minnas vilket frö det var jag sådde, haha!


Fadderbarn, eftersom att den här blomman inte fick plats i vardagsrummet fick jag ta hand om honom, så därför fick han det provisoriska namnet "Fadderbarn". Men nu har jag fått reda på att han inte kommer få plats i vardagsrummet igen, så jag har fått honom. Jag planerar att döpa honom till "Remmidemmi", men det låter ju mer tjejigt, så han kommer bli en hon.


Haha, jag vet nog att ni sitter och tänker "Herregud, hon är verkligen helt knäpp", och jag kan hålla med, det är blommor det handlar om! Men tekniskt sätt nu, det är ju i stort sätt samma sak som när man var liten och döpte sina gossedjur, eller döper sina barn. Skulle man inte egentligen kunna jämföra blommor med barn? Jag menar, de behöver ju i stort sätt samma saker.
Nu säger jag inte att jag värdesätter mina blommor mer än barn. Jag skulle kunna kasta bort vilken  blomma som helst för ett barn! Så ni ska inte tro att jag är heeeelt...ja...ni fattar!

De här låter ju bara konstigare och konstigare!


Kommentarer
Postat av: amanda

jag tycker fortfarande att fadderbarn är det bästa namnet, hahaha!

2009-02-04 @ 13:32:35
URL: http://ichglaubandich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback