Försov-ning och förkylning!

God Morgon!

Någon som känner igen följande scenario?

"Du har ställt klockan tidigt, två gånger, så att du är säker på att du vaknar och går upp. Sen när klockan ringer första gången öppnar du ögonen och tänker "Jag ska bara ligga och lyssna på alla ljuden!" Efter en timma ringer alarmet igen och du stänger bara av det och somnar om. Sen vaknar du av att mamma/pappa/vän ringer och väcker dig!"

Det var precis vad som hände mig i morse. Jozzo ringer vid tio, när jag lovat att ringa henne betydligt tidigare och säga om vi kan ses eller inte. Jag hatar när de där händer. Jag måste verkligen börja gå upp tidigare på morgnarna, men det går verkligen inte. Jag går och lägger mig tidigare och allt, men jag kommer verkligen inte upp när jag vill. Och jag som tycker det är så mysigt att sitta uppe jätte tidigt, då det inte riktigt hunnit bli ljust ute.

Idag kanske jag ska åka hem till Jozzo och ta en långpromenad med henne och en hund som hon jobbar med. Men just nu på morgonen är man ju extra förkyld och så som det känns nu så skulle jag helst vilja gå omkring med pappersbitar i näsan. Jag tror inte att jag skulle känna mig allt för bekväm med att sitta på bussen i 35 minuter med papperstussar i näsan, haha! Jag börjar nästan undra om min förkylning kommer försvinna över huvudtaget?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback