Framtiden?

Ofta har jag kommit på mig själv med att tänka "Jag önskar att jag kunde se in i framtiden". Först önskar jag att jag kunde det och bara ta en litet titt på hur mitt liv kommer se ut, men jag ändrar mig direkt efteråt. Tänk om man ser sig själv arbetslös med femton barn att försörja i en liten lägenhet och en alkoholiserad man. Hur skulle man reagera då? Jag skulle i alla fall göra allt för att inte sluta så. Antagligen skulle jag kämpa så mycket med att lyckas med att få ett bra liv att jag skulle sluta där tillslut, utmattad och trött med mina femton barn och alkoholiserad man och känna att livet inte är värt att leva.

Sen kan det ju vara så att man ser sig själv leva sitt ultimata drömliv. Man har de där jobbet man bara kan drömma om nu, har tre barn med sin underbar och ambitiösa man som lyckats med karriären Hur skulle man då reagera?
Hur skulle man göra för att nå de där livet? Tänk om man anstränger sig så mycket att man blir besviken då man inser att ens liv inte alls utvecklats till de där underbara drömlivet?

Men nu kan vi ju glädja oss över att man inte kan se in i framtiden, så oroa mig behöver jag ju knappast göra. Men tänk om man kunde, skulle ni då våga ta en titt in i er framtid?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback