Deichkind!

Som de flesta vet lyssnar jag på mycket Tysk musik, men det många inte vet är att jag faktiskt lyssnar på mer musik från USA och andra Engelsktalande länder. Alla har alltid trott att mitt musik bibliotek består av minst hälften tysk musik men så är inte fallet. Plus att utav de 18 tyska band jag lyssnar ofta på sjunger 5 utav dem på Engelska, och endast Engelska. Jag vill inte ens försöka räkna alla banden från Engelsktalande länder, eftersom att de 18 tyska bandet står för 461 utav alla 2584 låtarna jag har i iTunes biblioteket!

I alla fall tycker jag ju väldigt mycket om Hamburg bandet Deichkind. Deras texter är faktiskt riktigt bra och de flesta är humoristiska De kan verkligen få till det, som i en utav deras mest kända låtar "Remmidemmi (Yippie Yippie Yeah)" sjunger de "Impulsive Menschen kennen keine Grenzen". För er som kanske inte är lika intresserade av det tyska språket så betyder det "Impulsiva människor vet inga gränser" och jag tycker det låter så bra! Så självklart!
Såklart kan man vara impulsiv på ett mindre drastiskt sätt, men ofta har impulsiva människor svårt med att se vart gränsen går.

Jag har redan laddat upp "Remmidemmi" på min gamla blogg så jag bjuder på en ny låt från Deichkind. En som jag vet alla kommer kunna lyssna på. Början är väldigt lugn och extremt bra! Give it a go!
"Deichkind - Luftbahn"

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback