Mitt nya hem!

Hej alla glada svennebananer!

Igår skulle mitt plan ha lyft 12.35 från Arlanda men av någon okänd anledning blev det 20 minuter försenat så jag fick sitta och vänta. Väl på planet insåg jag att inte ens halva var fyllt och kunde inte hjälpa att bli arg. Så himla onödigt att flyga 30-40 pers i ett plan som tar in minst 100. Satt längst ut till gången och hade två lediga platser bredvid mig. Hade endast två framför mig och två bakom mig. Alla satt helt utspridda.

Efter en rätt så tråkig flygresa (som ändå visade film) kom jag fram och väntade på min väska. Aldrig i mitt liv har det gått så fort att få den. Det var i alla fall jätteskönt.
I väntsalen stod Sabine och Wieland (hennes kille) och väntade på mig. Sabine hade tappat rösten och viskade medens Wieland glatt pratade på med snabb tyska. Han frågade om vi hade snö i Sverige men jag trodde han sa snabb (Snö heter Schnee och snabb heter schnell) så jag fattade ingenting tills han sa snö på engelska, haha.

Det började med att vi åkte lite fel eftersom att vi pratade så mycket i bilen. Sen åkte vi in till Minden och köpte efterätt (äppelpaj) och sedan lämnade vi av Wieland och åkte sedan hem till huset. Jag älskar huset, så sjukt mysigt. Blev förvånad över att barnen (M och S) var pratglada och accepterade mig direkt. Innan middagen gick vi ut och gjorde snögubbar (hade tänkt ta kort på dem men de har nästan smält bort nu). Sen satt vi och åt och pratade i två timmar innan Sabine skulle ut och äta med Wieland.

Efter maten spelade jag och M massa spel och skrattade mycket tills vi bestämde oss att kolla på tv tillsammans med S. Vi såg på något som hette "Vera hilfe" som var som Extreme Home Makeover fast mer B. Sen kom "Wild Hogs" som vi började kolla på, tur att jag hade sett den några gånger innan annars hade jag inte förstått mycket, haha. M och S gick och lade sig då de hade blivigt tillsagda och jag kollade lite mer på filmen innan jag bestämde mig för att också gå och sova.

Min säng (som är en bäddsoffa) är hur skön som helst. Somnade som en stock och vaknade endast en gång inatt av att jag inte hade något täcke på fötterna, haha. När jag vaknade bäddade jag, fixade iordning mig och åt frukost. Flingorna smakar så sjukt mycket bättre här, dock smakar mjölken likadant, haha.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Åh vad fint! Jag blir riktigt, riktigt avis på ditt äventyr!

2010-01-18 @ 19:07:23
Postat av: Andrea

Det ser ju supermysigt ut. Haha, vill redan hoppa på ett plan och hälsa på dig. xD

2010-01-18 @ 21:54:46
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Välkommen till Tyskland =) Sag ut som ett mysigt place, och vad skönt att höra att barnen verkar gilla dig direkt =)

2010-01-18 @ 22:02:22
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: amanda

vad mysigt det ser ut! det låter hur bra som helst hittills, ser verkligen fram emot att se resten av huset.

2010-01-19 @ 19:43:14
URL: http://ichglaubandich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback