JAG BLIR GALEN!

!!!!!!!!!!!

Jag måste verkligen ha varit en naughty unge för min karma vill verkligen straffa mig!

Jag ska ge er två exempel.

1. I måndags morgon ringde jag min tändläkare för att boka om min tid till en vecka senare (eftersom att jag inte kan ta ledigt på datumet jag fick först). Tjejen i informationen sa att hon tyvärr inte kunde hitta någon tid utan skulle be min tandläkare att ringa upp mig. Hela måndag gick, hela tisdag gick, halva onsdagen gick och jag bestämde mig för att ringa. Efter att ha försökt i en kvart och ingen svarade sket jag i det. Så igår bestämde jag mig för att ringa upp igen eftersom att jag måste veta vilket datum så att jag kan beställa flyg så fort som möjligt. Min tandläkare berättade då att ingen hade sagt åt henne att ringa mig! GAAAH! (Men nu har jag äntligen en tid)

2. Förra torsdagen (7 jan) gick jag till banken för att fixa ett nytt bankomatkort (bättre med Mastercard än Visa i Tyskland). Hon som jobbade sa att jag skulle få mitt kort senast på onsdag. Så, hela onsdagen gick, hela torsdagen gick och posten idag kom. Men inget bankomatkort. Så jag gick till Nordea och frågade vart mitt kort var och fick till svar: "Nej, tyvärr, jag kan inte se att du har beställt något!". GAAAH! Jag blev lagom glad! Och mitt gamla kort är ju sönderklippt så jag har inget! Så nu beställde hon ett nytt och jag fick kvitto på det med, och hon sa att de skulle komma nästa vecka och att mamma bara behöver skicka ner det till mig!

Kommentarer
Postat av: Anna

Sv: Jag ska också vara borta i ett år är det tänkt (: Men om jag trivs med familjen, dom vill/behöver ha kvar mig längre och jag inte har för stor hemlängtan så kanske jag stannar längre, eller åker till ett annat land och au pair:ar :D Allt för att skjuta upp studier så mycket som möjligt hehe.

2010-01-15 @ 15:25:36
URL: http://akatalektisk.blogg.se/
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Aah störande! Jag har ocksa haft problem med Nordea. Mitt VISA kort skulle ga ut nan manad efter att jag var i Sverige oc hälsade pa. Vanligtvis skickar de ju hem ett nytt strax innan det gamla gar ut med jag var inte säker pa om de skickar sant till Tyskland eller ej. Sa jag gick dit och fragade. Damen där sa att, joda det är inga problem, det skickas till dig saklart.

Samma vecka som det gamla kortet skulle ga ut sa hade jag fortfarande inte fatt nat nytt, sa jag bad pappa aka in pa Nordea och fraga igen nästa dag. Mm, da sa de att, näe nya kort skickas endast inom Skandinavien. Tack för den! Sa da fick de ändra adressen tillfälligt till mina föräldrar, för att kortet skulle skickas dit och sen ändra adressen igen till Tyskland. Och sa fick pappa skicka ner kortet till mig. Sa störande...!



(Blev nästan ett helt inlägg av detta haha)

2010-01-16 @ 15:15:26
URL: http://ellastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback