Vitamin!

Har haft mycket att göra den senaste tiden och har mycket att göra de kommande dagarna med. Igår åkte jag till Tumba där farmor mötte upp mig och vi åkte tillsammans till min farbror. Där beställde vi tågbiljetter till farmor och sedan åkte vi till mina kusiner för att överaska dem. De blev minst utsagt förvånad. Alex stod stilla i säkert två minuter och bara kollade på oss innan han sken upp som en sol. Efter det tänkte farmor och jag åka och käka någonstans, men vi blev lite lata utav oss i affären och bestämde att göra pommes och köpa bakelse istället.

Idag följde jag med till Second Hand affären där jag jobbade ett tag och lyckades hitta två jättefina tröjor varav ena ska med till Tyskland då jag ska sy om den andra lite. Hittade även två böcker som verkar läsvärda, "Uppåt väggarna" av Hans Hellmut Kirst och "En nannys dagbok" av Emma McLaughlin och Nicola Kraus.

Nu håller jag på att packa. Det är riktigt jobbigt eftersom att jag inte riktigt vet vad jag ska packa ner. Det är en sak när man åker och vet att man endast behöver ha med vinterkläder/sommarkläder. Men jag måste tänka ett år, ett år, ett år. Å andra sidan kommer jag ju med stor sannolik åka hem för att lämna av/hämta upp mer kläder. Jag kan i alla fall berätta att mitt rum är i kaos nu! Ligger kläder överallt och jag måste tvätta!

Skulle behöva lite vitaminer för att orka med de kommande dagarna! Men det blir bra.


Kommentarer
Postat av: Anna

Sv: Åh vad roligt! :D



Jag har ångest redan nu över vad jag ska ta med mig när jag ska till Irland. Fast då vet jag ju med säkerhet att jag kommer åka hem över jul (åker ju dit i aug/sep nån gång) så det är väl inte så jättefarligt om man skulle glömma nånting eller så (: Annars får du "tvinga" familj/kompisar att hälsa på och ta med kläder eller nåt haha :D

2010-01-13 @ 23:04:55
URL: http://akatalektisk.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Det är helt omöjligt att få ner allt. Mina tips är att ta med saker som du vet att du kommer behöva för att klara dej de kommande två/tre veckorna, för sedan kommer du kunna köpa saker där som du märker att du saknar. Du kan även be din familj skicka ner grejer. Annat tips är att köpa en jättestor men lätt resväska för att utnyttja platsen. Antar att du bara får ha runt 20 kg med dej...

Det mesta ordnar sig på plats, I would know :)

2010-01-14 @ 16:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback