"Jag är tjock!"

"Jag ska gå ner till min normalvikt!" betyder inte "Jag är tjock!". När ska folk förstå det?

Bara för att jag vill gå ner till min normalvikt betyder inte det att jag tycker jag är tjock. Varför tar alla för givet att man måste vara tjock för att gå ner i vikt? Jag känner mig obekväm med de extra kilon jag har på mig just nu. Jag vill ha tillbaka min riktiga kropp. Varför ska man alltid behöva höra "men du är ju inte tjock" så fort man vill gå ner några kilon i vikt? Jag vet att jag inte är tjock men varför ska inte jag få gå ner några kilon när jag känner mig obekväm i den kropp jag har nu?

Nu framöver kommer jag stänga av öronen när man tar upp saker som kretsar omkring vikt.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du har mitt fulla stöd iallafall :P Mest för att jag rent generellt tycker att det äts för mycket, slöseri med jordens resurser och herregud, kan vi inte hitta på något annat att göra/något annat sätt att fira?



Nåväl, vad tänker du använda för taktik för att uppnå ditt mål?

2010-03-16 @ 13:42:02
Postat av: amanda

jag håller med dig! jag är inte heller tjock, men jag skulle gärna vilja träna bort lite extra fett här och var.

2010-03-17 @ 16:19:57
URL: http://ichglaubandich.blogg.se/
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Det har nog att göra med det faktum att manga yngre tjejer faktiskt tror att de är tjocka fastän de inte är det. Jag skyller pa dagens ideal! Sjävklart ska du kunna ga ner lite i vikt om det känns som det rätta, sa länge det inte gar till överdrift och att du blir underviktig.



(Du kan förresten fa nagra kilon av mig om du vill! ;-))

2010-03-20 @ 15:47:55
URL: http://ellastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback