SECOND SEMI-FINAL ESC 27/5

Den andra delfinalen kommer hållas nästa torsdag. Det är även 17 länder som tävlar om finalplatser i den gruppen. Det är även i denna grupp min absoluta favoritlåt är med i.
Jag hoppas verkligen att den ska vinna så jag lägger in den först!

Litauen
InCulto - Eastern European Funk

Jag verkligen älskar den här låten!

Kroatien
Feminnem - Lako Je Sve



En låt från denna grupp som verkligen inte får vinna, enligt mig, är denna:

Slovenien
Ansambel Žlindra & Kalamari - Narodnozabavni Rock

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag håller verkligen med om Slovenien, det var sannerligen en plågsam låt. Å andra sidan fanns det rätt så många sådana i år. Nederländerna som vanligt förstås...lever dom i någon slags glasbubbla, separerad från resten av världen? Undrar jag lite ibland.



Annars har jag inte direkt några favoriter, ska se sista halvan av sista avsnittet av Inför ESC när jag kommer hem, hoppas det är ngt där. Inte för att jag tror det.. hela grejen känns mer eller mindre som en samlig av folk som egentligen inte tycker om och inte heller vet något om musik.



Verkligen pluspoäng till både Kroatien och Litauen för att de sjunger på sitt eget språk. Engelskans utbredning gör mig bedrövad.

2010-05-19 @ 13:15:02
Postat av: IDA

Sv: Jag har faktiskt också funderat på det och hoppas att den inte ändras allt för mycket till det sämre. Kanske har han tur och endast låter mer mogen men med samma "kvalitéer" eller hur man ska säga. :)

2010-05-19 @ 13:57:42
URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback