Mannen och korven!

Skönt att vara ny duschad och fräsh!

Som ni antagligen läst så är jag ju inte alltid så jätte pepp på att gå till Tyskan, menden kunde inte bli roligare idag. Jag absolut älskar och avgudar min tredje grupp (18.00-19.00). Vi skulle ha en dialog med varandra idag, i stil med:
Andi: "Hi, Ines! Wie geht's?"
Ines: "Hallo, Andi! Gut danke"
Andi: "Was macht du heute Abend?"
Ines: "Nichts, Warum?"
Andi: "Möchtest Du mit mir Kino gehen?"
Ines: "Ja, gern! Was gibt es?"
Ja, ni fattar grejen. Vi skulle sedan hitta på en egen dialog, och vi fick inte tänka innan vi svarade, utan bara säga det första som kom upp i huvudet. Så jag och en kille (som jag aldrig minns namnet på) bestämde att vi också skulle gå på bio, precis som exemplet. Jag frågade vad filmen som han vill se hette och vad det var för en slags film och han svarar "Es gibt einen guten und sehr seriös(seriöschen?) Film, Er heißt 'Der Mann und der Wurst'", vilket betyder "Det går en bra och seriös film, den heter mannen och korven". Vi kunde verkligen inte hålla oss för skratt då!


Här är en bild på den byggnad jag läser Tyska i, absoluut jätte intressant!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback