Spotify!

Hejsan!
Det är inte många som läser på min LJ, så jag tänkte skriva ungefär samma inlägg här som jag har skrivigt där, skillnaden är bara att det blir på svenska här!

Spotify är helt fantastiskt! Men ibland, som igår då jag ville lyssna på några speciella sånger från AFI, var inte de tidigare skivorna där. Spotify har bara "Sing the Sorrow" (2003), "decemberunderground" (2006) och "I Heard a Voice: Live from Long Beach Arena" (2007). De äldre albumen som jag ville lyssna på, som "Black Sails in the Sunset" (1999) och "Shut Your Mouth and open Your Eyes" (1997, ett utav deras bästa album!!) fanns inte! What a shame!

Och som de tre skivorna "Limbo Messiah", "Launched" och "Living Targets" från Beatsteaks fanns inte heller, men jag vet att både "Launched" och "Living Targets" släptes genom Epitaph Records, och as far as I know, samarbetar inte Spotify med dem. Men jag har inget emot det eftersom att jag redan har dem, men det finns andra band och skivor jag saknar.
- Av Pennywise finns det bara två låtar
- Story of the Years skiva "The Black Swan" fanns inte, precis som Raised Fist's bästa skiva "Sound of the Republic".
- Inget från Motion City Soundtrack, Escape the Fate eller Matchbook Romance, absolut ingenting!

Men ja, man kan ju inte få allt här i världen, haha!

I alla fall ett stort plus att alla Anberlin's slivor fanns + Blaqk Audio's enda skiva "SexCells" (Blaqk Audio är ett sido project av Davey Havod och Jade Puget från AFI, hur bra som helst!)

(Tänk va kreativ jag var i det här inlägget, länk till varje skivomslag ;D)

Kommentarer
Postat av: Andrea

yes det suger att en del saker inte finns, men med tanke på att spotify är lagligt så äger det <33

2009-02-01 @ 19:10:53
URL: http://yokimon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback