Veronicas Musik á la 2005!

För några dagar sedan hittade jag min första brända skiva. Eller rättare sagt, den första skivan min farbror brände till mig. Jag hade ingen, och har fortfarande ingen CD brännare, därför har jag aldrig kunna bränna egna.
Och jag hade tänkt dela med mig utav:
Veronicas Musik á la 2005
(många utav låtarna hittade jag bara i live versioner på YouTube!)

1. Lena PH - Det Gör Ont
2. Mötley Crüe - Dr. Feelgood
3. Iggy Pop - The Passenger
4. Ramones - Blitzkrieg Bop
5. Ramones - Sheena is a Punk Rocker
6. Slipknot - The Heretic Anthem
7. Slipknot - Wait and Bleed
8. Jacksons 5 - I Want you Back
9. Alice Cooper - I'm Eighteen
10. Alice Cooper - Poison
11. Yes - Owner of a Lonely Heart
12. Alice Cooper - School's Out
13. Alice Cooper - Welcome to my Nightmare
14. Blondie - Denis
15. Cock Robin - Just Around the Corner
16. Spice Girls - Wannabe
17. Thin Lizzy - The Boys are Back in Town
18. Tom Petty - Free Fallin'
19. Twisted Sisters - I Wanna Rock
20. Van Halen - Jump
21. Wham! - Wake Me Up Before You Go-Go

Jag skäms inte över min första egna blandningskiva no.1 förutom första låten. Jag tog med den eftersom att den då fick mig att tänka på kollo minnen. Men nu kan jag inte komma på ett enda minne som förknippar den sången med kollo, kanske för att jag inte har ett enda minne från kollo kvar, haha!

Tre utav de här tjugoen låtarna betyder extra mycket för mig; Dr Feelgood, Owner of a Lonely Heart och Jump. Ni borde verkligen lyssna på dem tre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback