Ett band för sig!

Jag fick en fråga här om dagen, "Vilket band skulle du vilja se live precis nu?", jag fick tänka ett tag innan det självklara svaret kom: "Beatsteaks och Deichkind!". Jag ska nu tillägna ett inlägg åt Deichkind, ett band för sig!
Deichkind (även kallade "The Electric Super Dance Band") är ett Hip-Hop/Electro band från Hamburg och består utav de fem fullvuxna männen Philipp Grütering, Ferris MC, Sebastian "Sebi" Hackert, DJ Phono och Porky. Ferris MC är även uppvuxen i Neumünster och Kiel, lite sådär små kul!

Nu till deras live konserter! Tänk er allt konstigt, underligt och otänkbart ett band kan göra på scen, det är vad Deichkind gör!

Vilket annat band...
...hoppar upp i en stor sak av luft och crowdsurfar på publiken?
...ger alla på front row/second row en skakad öl och be dem öppna den?
...tar upp så många människor från publiken det får plats på scenen för att dansa, hoppa, puttas?
...börja åka skidor på träplankor?
...använder sig utav dun och fjädrar istället för ett fint konfettiregn?
...klär ut sig till diverse saker?
...tar upp en studsmatta och börjar hoppa, eller blåser upp en hoppborg?

  
  
  

Här är även två videos, båda från Melt! Festival, den första från 2004 och den andra från 2006. Båda videorna har samma låt eftersom att det är näst intill omöjligt att hitta en video med bra kvalité till en annan låt.

I den här första videon får vi se när bandet ber alla komma upp på scen, det bara strömmar upp människor, och det ser riktigt coolt ut. Det jobbiga efter att ha gjort en sådan sak är väl att få bort alla från scen.


Den här videon är dem som vanligt, allmänt konstiga


Om jag skulle vara med i Deichkind skulle jag avguda mitt jobb!

Kommentarer
Postat av: amanda

det är ju ganska riskfullt att ta upp fans på scenen. men sen är det ju inte heller alla band som har tillräckligt normala fans för att kunna göra sånt.. 8D men fatta kul om ens favvoband gjorde sånt! kanske ska börja gilla dem? 8D

2009-02-04 @ 13:35:52
URL: http://ichglaubandich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback