Poetry Slam - favorit i repris

Favorit i repris:

Lydia:
Jag är elden i ditt hjärta
Jag är äldre än dig.
Jag är natten i Oktober
Jag är spöket i din pumpa
Mathilda:
Du är så vacker som en körsbärsträds blomma
Du är lika ful som jag, fast fulare.
Du är som en is glass som flugor fastnar på
Du attraherar alla karlar.
Lydia:
Vi är humlorna på skansen
Mathilda:
Dina ögon är som hoppande bönor

Andrea:
Jag önskar jag var din
Jag sa stopp
Jag bor bortanför ängen
Jag bor under trollstubben
Rebecca:
Du ser mig från mitt fönster
Du är den vackraste jag vet
Du ser ut som Ulf
Du har morfin i din blick
Andrea:
Vi dör av varandra
Rebecca:
Dina läppar smakar som kyckling

Veronica:
Jag ser en kyckling som springer mot solnedgången
Jag ser döda påfåglar
Du gör en stuvning av ingenting
Marika:
Du är en metaforfågel
Vi blev mätta på påfågeln.
Dina ben sprattlar hjälplöst

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Shit vad poetiskt...Eller bara skitdåligt? :D

2009-06-24 @ 11:17:02
URL: http://teps.blogg.se/
Postat av: Andrea

poetskit? :p

2009-06-24 @ 22:49:13
URL: http://eakruse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback