Bert Karlsson och hans Stockholm!

Läste precis "På Stan" som är en liten extra tidning som tillhör DN. Det fanns en intervju med Bert Karlsson och jag reagerade verkligen på att han drog alla Stockholmare över kanten.

"Hur upplever du Stockholmarna?
- För det första kan de inte geografi. De är ytliga också. Jag sitter hellre hos bönder och äter än hos borgare i Stockholm. Jag har varit på kungamiddag och det finns inget tråkigare. Jag har alltid sagt du till kungen och drottningen, de har aldrig vart några problem. Det är tydligen drottningen som reagerar på sånt tilltal och det är märkligt med tanke på att hon är ingift. Kungen han aldrig reagerat. De får skärpa sig nu och försöka bli lite folkligare. De har chansen nu när Daniel kommer in i bilden. En annan sak som stockholmare är att de har åsikter om saker de inte vet något om. De lägger sig i till exempel viltvården i Norrland.
De vet precis vad norrlänningarna behöver, fast de aldrig varit där. Stockholmare ska inte lägga sig i så mycket."

Och jag måste vara få försvara mig!
Jag älskar geografi och kan faktiskt påstå att jag är en höjdare på det.
Men jag kan faktiskt hålla med om att många är extremt dåliga på geografi. Många Stockholmare har inte ens vart utanför Stockholm, utanför Sverige.
Men det finns så många andra i Sverige som inte heller vart utanför landet.
Åter till Bert Karlssons ord. Jag äter också hellre middag hos bönder än hos borgare. Men vad får honom att tro att alla i Stockholm är borgare? Han kan ju börja räkna bort de flesta på Södermalm, för ja, Södermalm tillhör faktiskt Stockholm, fast att han verkar tro att Stockholmare endast bor på Östermalm och Norrmalm. Och är kungen och drottningen de enda Stockholmare i hela Stockholm? Och ändras hans syn på Stockholmare bara för att Silvia reagerar på att bli duad? Jag kan inte heller hålla med om att många lägger sig i mycket, i Stockholm har många "mind your own business" attityd, vilket jag tycker är skit tråkigt. Så jag tycker raka motsatsen, att Stockholmare borde börja lägga sig i mycket mer. Och nu när vi ändå är igång med att prata om att lägga sig i för mycket. Tänk er ett litet samhälle där alla känner alla? Borde det tekniskt inte bli fler som lägger näsan i blöt där?"

Kommentarer
Postat av: Natasha Roxy

bert karlsson ärr ju...speciell. Gubben skrämmer slag på mig. Hade jag sett honom gå på gatan ngnstans hade jag väl gömt mig. hahahah^^

2009-03-15 @ 00:40:13
URL: http://crazydoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback