Söder = Trashiga bohemer?

"Typiskt mig och mina fördomar om söder. Trodde att jag skulle komma till en mörkt, litet café med trasiga stolar och människor med bruna/orangea kläder och stora kolabottnar till glasögon men istället kom jag till Coffee Culture vid Medis som var jättetrevligt och ljust."
Det är vad Blondinbella hade skrivigt på sin blogg. Jag undrar verkligen varför alla "överklassare" har fått för sig att det bara bor trashiga bohemer på Söder?
Jag bor själv på Söder och känner att jag faktiskt måste försvara mig! (Plus att jag har många vänner som hellre är på Söder än många andra ställen i Stockholm). Såklart finns det delar av Söder (läs: SoFo) där det bor många bohemer på, men är det rätt att dra alla över kanten? Jag kan även berätta att SoFo är en förkortning utav South of Folkungagatan/Söder om Folkungagatan.

Från wikipedia:
Området avgränsas av Folkungagatan i norr, Erstagatan i öster, Götgatan i väster och Ringvägen i söder. Området är känt för sina många restauranger, kaféer, småbutiker, skivbutiker, med mera. Området anses inom vissa kretsar vara väldigt "hippt".

Och ni som bor på Söder, eller är här ofta, vet nog att det här området inte är så stort om man jämför med hela Södermalm. Jag skulle inte vilja bo någon annanstans än på Söder! Plus att SoFo är hur mysigt som helst, vare sig det bor 90% bohemer där eller inte!


Av att skriva det här har jag kommit på att jag faktiskt älskar Söder och att jag är en typisk Söderbo. Och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var lite bohemisk, because I am. Men usch va dubbelmoralisk jag är!

Rob: "Men du bor ju i Stockholm"
Jag: "Nej, jag bor på Söder!"
Rob: "Men det är ju Stockholm"
Jag: "Juste!"


Kommentarer
Postat av: Mandy

Jag svarar på lite kommentarer nu, sen ska jag ta med min kamera och gå på promenad, sen sk ajg plugga fram till 5 och efter det blir det ett påass på friskis :D



Lläget i dag?

2009-03-18 @ 11:33:35
URL: http://amandarieem.blogg.se/new
Postat av: ✿Linda H ✿

man måste få vara lite dubbelmoralisk.. annars e det trisst!!

2009-03-18 @ 12:16:53
URL: http://hogsta.blogg.se/
Postat av: Denise

Ja ibland kan Isabella få ur sig lite korkade saker :S Mamma är uppväxt i söder så känner massa folk där :) Alla jätte trevliga! :)

2009-03-18 @ 18:02:52
URL: http://denisegk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback