Grannen ovanför

Grannen ovanför mig satte upp en lapp i hissen igår. Det stod att han skulle börja renovera om sitt badrum idag. Renoveringen skulle ske dagtid i ungefär fyra veckor och om det skulle störa så ber han om förlåtelse "Äntligen en normal granne som sätter upp lapp så man vet vad som pågår", tänkte jag och tänkte inte mer på det.
När jag vaknade 07.30 i morse tyckte jag dock inte att han var så normal längre.
Jag antar att jag får vänja mig vid att gå upp så tidigt varje dag i fyra veckor nu.

Alla som har hund pratar ju med denne. Jag säger dock inte så mycket när jag är ute och går med Emma utan mer små saker som "Nu får du gå runt stolpen", "Kom nu", "Emma, inte där" och "Duktig tjej". Idag gick jag förbi en tant som jag antog pratade i headset. Men så fel jag hade. Det var hunden hon hade en konversation med. Men söta lilla tant, jag tror inte att din hund är så intresserad av att veta vilka matvaror du ska införskaffa. Hunden får ju ändå bara sitta utanför och tycka synd om sig själv.

Kommentarer
Postat av: amanda

alla har olika versioner utav dagtid. ;D

jag pratar inte heller så mycket med min katt, i detta fallet. jag pratade dock mer med lakris än vad jag gör med gonzo, men jag och lakris hade mer gemensamt (han var ett stort dwkfan), hahaha. jag säger mer saker som: "vad är det?" "är du hungrig?" "men ät då!" "kom lilla tjockis".

2009-05-05 @ 11:31:56
URL: http://ichglaubandich.blogg.se/tyskland

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback