Favoriter!

Jag är ganska säker på att de flesta vet att jag har ett stort musik intresse. Och med ett stort musikintresse kommer ofta favoritlåtar. Det finns alltid några låter man håller extra kärt, men generellt kommer favoritlåtar hela tiden. De styrs ofta av humör.
Just nu är det här mina favoriter:


 

 

 

1. Beatsteaks - She Was Great (Arne Diedrichson/Fettes Brot Rmx) - En sjukt bra version. För att höra originalversionen går det att göra här.

2. Emil Bulls - When God Was Sleeping - Ytterligare ett tyskt band med engelsk lyrik. Faktiskt en låt som min kompis rekommenderade igår. Efter att ha hört den ett par gånger växte den verkligen.

3. Don Johnson Big Band - Dey Don't (Don't Dey) - Tro det eller ej, men låten heter faktiskt så, haha! Det här är min favoritlåt från deras senaste album "Records Are Forever".

4. Set Your Goals - The Few That Remain - Ny skiva, ny gästartist. I den här låten gästar Hayle Williams (från Paramore). Ni kan höra henne vid 1:33, absolut värt att lyssna på!

5. Polarkreis 18 - Crystal Lake - En otroligt fin låt från deras första, självbetitlade, skiva. Polarkreis 18 är det band jag har lyssnat mest på denna vecka.

6. Fall Out Boy - Alpha Dogs
- Deras nya singel! Den blir bara bättre och bättre!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Bra smak!

2009-11-13 @ 15:11:50
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback