BRA GJORT ISLAND, JÄVLIGT BRA!

Det har, på bra några dagar, skapats en massor utav hatgrupper gentemot Island på Facebook. Jag har läst lite i en som heter "BRA GJORT ISLAND, JÄVLIGT BRA" som säger att "Vi kanske inte får någon sommar tack vare Islands vulkan utbrott." men verkar inte ha källor att bevisa detta med. Jag reagerar även starkt på en del otroligt korkade människors kommentarer.
"Fitt Island"
"fast på Turkiets flygplats i 4 dagar för inga plan flyger till Sverige tack Island, TACK!"
"Jävla Island...."
"Nu kan ni glömma EU, Island!"

Men jag tappade inte hoppet om mänskligheten! En del hade faktiskt fattat att det inte var Islands fel att de drabbas av en naturkatastrof.

Ang EU kommentaren:
"Faktumet att folket på Island röstat NEJ till EU xx år i rad nu har väl ingen betydelse? ;)"

"Lovar att det inte är något vulkanutbrott alls. Island drabbades hårdare än andra av finanskrisen och nu tar de ut sin hämnd på Europa genom att dra igång världens största brasa. Sluta elda NU!"




Jag förstår att det inte kan vara kul att bli fast i ett land eller på en flygplats i flera dygn men det finns faktiskt värre saker. Ingen anhörig har väl inte pga av detta? Alla klagar över att de inte kan komma hem eller resa ut från Sverige, men tänk för fan på dem på Haiti då! Du kommer så småningom hem till Sverige igen, men de på Haiti får aldrig tillbaka sina anhöriga, eller hem!

Det längsta jag varit på en flygplats var sexton timmar, vilket inte är någonting i detta fall, men jag sitter hellre fast på en flygplats än riskerar att krascha på vägen hem. Jag säger inte att flyga är säkert i vanliga fall heller, men det är så mycket mer säkert än att åka bil till exempel.

Det jag blir mest irriterad är att människor som sitter fast, eller som inte kan resa ut från Sverige med flyg, skyller allt på Island eller på researrangörer. Vad ska dem göra åt saken när en stor naturkatastrof som denna gör att många inte kan komma hem?

Jag tycker i alla fall att det är bra att en del researrangörer börjar bussa hem människor till Sverige. Att åka buss från tex Aten måste väl ändå vara en upplevelse? Så njut utav det istället för att klaga över det hela!


Ska även tillägga att jag skulle ha flugit ner till min bästa kompis på fredag för att fira hennes födelsedag på lördagen. Men pga att alla flygplatser i Sverige (med undantag utav Kirunas) är stängda blir det inte av. Det är såklart jättetråkigt att jag inte får träffa mina bästa vän som jag inte träffat sen i Oktober, men jag kan inte gör något åt det. Först blev jag arg över att jag kastat mina pengar i sjön, men insåg snabbt att ingen kan göra något åt det eftersom att det inte är någons fel. Så det var bara att släppa det hela! Det hade varit en annan sak om flygbolaget ställde in flyget av no reason och jag inte fick pengarna tillbaka!


Kommentarer
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Bra skrivet!

2010-04-18 @ 18:57:29
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Svar: Ja sa härligt sa =)

2010-04-19 @ 20:09:40
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: Emelie

Bra Veronica! Hur svårt är det att inse att det inte är någons fel? Det är trångsynt och omoget!

2010-04-21 @ 21:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback