Band and Celebs for PETA2

När jag bestämde mig att bli vegetarian första gången ville jag endast prova på hur det var, se hur länge jag klarade av det. Ett halvår. Sen fick jag problem med magen eftersom att jag inte åt bönor och liknande. Det gick ett eller två år innan jag bestämde mig att ge ett försök till, det var tre år sedan. Ju mer jag läste på om vad man skulle äta för att hålla sig frisk, ju mer intresserad och engagerad blev jag.

Visst blir jag ibland sugen på att äta kött för smakens skull, men det skulle aldrig falla mig in att faktiskt äta det. Jag trivs i mitt liv som vegetarian och har inga planer på att börja äta kött igen. Jag tvingar ingen men uppmanar alla att i alla fall försöka sig på ett vegetariskt liv. Ni kanske inser, precis som jag gjorde, att det är något ni kanske kommer vara resten utav era liv.

Här är lite bilder från band och kändisar som också kämpar för djurens rättigheter:





























Kommentarer
Postat av: zara/nä

dominic är mitt liv.

snygg veg och hejar på united!

2010-02-03 @ 17:52:24
URL: http://doneisdone.blogg.se/
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Jag kan ärligt säga att jag inte skulle klara av att lata bli kött. Det är alldeles för gott. Sen är det en annan sak att tänka pa VAD för kött man äter. Hur djuret har blivit hanterat och sa vidare.

2010-02-05 @ 20:04:33
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: Sannie

Jag har varit vegeterian i två veckor nu. :o Inte så mycket att skryta med, men jag har i alla fall tagit beslutet. Visst kanske man saknar smaken, men som sagt, klarar verkligen inte av att äta något djur.



Men det var awesome och peppande bilder, me like!

2010-02-06 @ 13:05:05
URL: http://xiwis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback