BENEFIZKONZERT

Först och främst vill jag be om förlåtelse för allt detta Beatsteaks snack. Men det är mindre än en vecka kvar tills jag ska få se mitt absolut största favoritband för första gången! Ni har förståelse. Förhoppningsvis!


Jag har en kompis i Berlin som heter Mattias. Det mest gemensamma vi har är vår kärlek till musik, speciellt mitt favoritband Beatsteaks. I början av året hade de en så kallad "benefizkonzert" där alla pengar gick till "Ärzte ohne Grenzen" som är tyska motsvarigheten till "Läkare utan gränser". Mattias lyckades, med nöd och näppe, få tag i en biljett efter flera timmars köande. Efteråt berättade han om en konsert som jag hade gjort mycket för att få gå på. Allt från strömavbrott till Nirvana Covers.

"Ett strömavbrott under en konsert? Då måste de väl ha ställt in det hela?" Undrar ni kanske nu. Men nej, vi snackar Beatsteaks och inte om ett vanligt "perfekt" band som ställer in så fort något går fel. Nej nej, Beatsteaks gör det bästa utav situationen och startar allsång för publiken!

I denna video berättar Arnim, med ett leende, att "Der Strom ist aus" och det ä ju knappast svårt att förstå vad det betyder. Publiken glädjer sig dock och börjar skrika "unplugged":



Trummor! Trummor är det enda som hörs riktigt bra utan förstärkare. Bas, gitarr och speciellt mikrofon som man näst intill måste ha förstärkare till är inget som finns på kartan i just denna video. Här har de, med hjälp av trummor och lite sång, fått igång publiken till att sjunga "Ain't Complaining":

Efteråt blir Arnim, så kallad, "speechless" och man ser att han gång på gång försöker säga något (det kan även bero på att mikrofonen inte funkar, men det kan vi lägga åt sidan just for now). Det hela slutar med att han skakar hand med publiken.

Kommentarer
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Svar: Nej sant...när jag hör Jennifers version sa här i efterhand sa tycker jag den är ganska trakig!

2010-05-30 @ 20:10:55
URL: http://ellastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback