FINAL ESC 29/5

Varje år är det alltid fem länder som slipper kvala, länder som alltid är med. Storbritannien, Tyskland, Spanien, Frankrike och det vinnande landet från året innan.

De fyra första länderna var, om jag minns rätt, med och grundade hela tävlingen och de skapade då denna fåniga regel om att de alltid ska kunna vara med i tävlingen.

Det finns två utav de obligatoriska länderna som hade väldigt bra låtar i år.

Frankrike
Jessy Matador - Alllez Olla Olé

Skulle det vara så att Litauen inte vann skulle jag inte ha något emot att den här vann. En riktig sommarlåt som kanske "inte passar så bra in i Eurovision Song Contest". Men vad är en "typisk" ESC sång i dagens Europa?

Tyskland
Lena - Satellite



EDIT - Tack till Lisa:
"Actually, de fyra länderna som aldrig behöver kvala sponsrar tävlingen med pengar och därför behöver de inte kvala. Jag har läst på :P"


Kommentarer
Postat av: Lisa

Actually, de fyra länderna som aldrig behöver kvala sponsrar tävlingen med pengar och därför behöver de inte kvala. Jag har läst på :P

2010-05-19 @ 15:42:48
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Älska älska älska Satellite. Jag hoppas att Lena vinner!!! =) Kan ju inte heja pa Sverige i alla fall...

2010-05-19 @ 23:09:45
URL: http://ellastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback