FLIPFLOPS!

Redan klockan 12.00 idag var det 21 grader i skuggan och jag satt och njöt utav sommarvärmen på balkongen i flera timmar. När jag väl bestämde mig för att gå ut och posta ett brev tog jag mina flipflops och tänkte att nu minsann är det sommar! Det som förvånade mig var att jag fick hemskt många blickar...på mina fötter. Vad är det för fel att gå i flipflops när det är runt 27-28 grader? Är det pga av att det "endast" är maj månad eller för att jag är den enda som tar mig friheten att sätta på mig vilka skor jag vill när det blir varmt?

Det var tack vare min vän Emelie som jag insåg att skitsamma, jag får ha på mig precis vad jag vill, när jag vill! "Ja, men tvi på dem! Tänk dig vad de skulle stirra på Lady Gaga ;-) där har vi en dam minsann som går emot normen! Människan är egentligen så simpel :-)"

Vill jag ha på mig flipflop i December, så tänker jag minsann ha det!


Det handlar såklart inte endast om flipflop i maj utan allmänt. Folks syn och åsikter på vad man ska ha på sig, vad som är rätt! Vill jag, som Lady Gaga, sätta på mig en enbart konstig klänning, låt mig göra det. Tyvärr kommer antagligen mer än 90% reagera på ett eller annat sätt, men då har jag åtminstone haft modet att ha det på mig och möta dessa reaktioner! Från och med nu sätter jag, som sagt, på mig vad jag vill, när jag vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback