KÖTT AV MISSTAG

När mamma inte är hemma är det alltid jag som fixar maten. Det betyder att jag måste hålla på med kött. Jag har absolut inga problem med det men är alltid rädd att jag ska komma på mig själv med fingrarna i munnen efter att ha hållit i t.ex skinka. Det har inget med att man ska "följa regler" som vegetarian utan för att jag blir äcklad. Alla vegetarianer har, mer eller mindre, råkat få i sig kött någon gång och man dör inte utav det. Men det sätter sig fort på samvetet. Därför är jag alltid på vakt då jag fixar mat med kött så att jag inte stoppar fingrarna i munnen.

Jag är snäll och delar med mig utav en utav mina rädslor. Varsågod.

Kommentarer
Postat av: amanda

jag åt faktiskt det förra året. hade inte ätit sedan frukost och sedan på kvällen skulle jag, mamma och michelle ner till helsingborg. men de hade glömt att jag var veg och hade inte med någonting förutom potatis så det precis räckte till alla och kyckling. det hemska var att det HELT seriöst inte fanns någonting i köket att äta. så jag smakade kyckling och spottade ut det lika snabbt. jätteäckligt! men fyyy vad besviken och hungrig jag var den kvällen.

2010-05-26 @ 21:17:48
URL: http://ichglaubandich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback