FIRST SEMI-FINAL ESC 25/5

Jag har väl aldrig varit ett jättestort Eurovision Song Contest fan men jag kollar alltid på det varje år. Svenska uttagningen är däremot något jag inte har intresserat mig för. Jag såg endast den sista i globen då Anna Bergendahl vann över Salem al Fakir. Hur kunde detta ske? Jag förstår inte! Anna's låt är hemsk!

I alla fall. På tisdag är det första delfinalen och det är 17 länder som ska tävla. Det är endast två låtar som jag fastnat för och som jag verkligen hoppas ska gå vidare.

Moldavien
SunStroke Project & Olia Tira - Run Away


Belgien
Tom Dice - Me and My Guitar


En låt som jag verkligen inte vill ska komma vidare är denna. Jag skäms för deras skull!

Grekland
Giorgos Alkaios & Friends - Opa!

Kommentarer
Postat av: amanda

nu pirrar det lite i fingrarna för mig att titta på dem, men jag vill aldrig titta på sånt förens det faktiskt är esc. precis som dig gillar jag inte heller sånt, men det är ju en tradition att titta på det varje år! :)

2010-05-19 @ 12:35:44
URL: http://ichglaubandich.blogg.se/
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Jag ÄLSKAR esc =) Har längtat hela aret, hehe!

2010-05-19 @ 22:50:15
URL: http://ellastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback