Ni ljuger!

De som säger att det är skönt att gå upp tidigt på morgonen för att man får ut mer utav dagen ljuger!!

Det är inte det minsta skönt att gå upp när barn med överskottsenergi väcker en klockan sju på morgonen. Och jag känner inte att jag fick ut mer utav dagen. Äta frukost halv åtta, gå till parken halv tio, stå och gunga en unge i en timma, gå hem, äta lunch, barnen åker hem. Och nu då?

Klockan är två och det man helst vill göra är att gå och sova bort resten av dagen. Men nej, det gör man inte för man vet att man inte kommer kunna somna på kvällen. Så man läser en bok, somnar trots att man lovat sig själv att inte göra det, sover i två timmar, ser på tv, äter middag, bäddar sängen, kollar mailen. Och nu då?

Sätter sig och lyssnar på musik klockan åtta, borde gå och sova vid 21.43, men man sov två timmar mitt på dagen så man är inte det minsta trött.

Nu tänker jag äta choklad och hoppas på att somna efter några tuggor!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tror inte att de ljög per se, de glömde bara att lägga till "för oss morgonpersoner".



Är det verkligen effektivt med choklad för att kunna sova? Annars kan jag rekommendera valerina.

2010-10-04 @ 15:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback